پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
دانستنی‌های فراساحلی یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۵۹:۲۲

هزینه‌های آموزشی شرکت‌های حفاری نباید کاهش یابد
باشگاه خبری فراساحل: هر چند شركت‌هاي نفتي در جهان همانند كارخانجات صنعتي و شركت‌هاي خودروساز، بدليل شرايط ناشي از بحران مالي و كاهش قيمت نفت، اقدام به كاهش پرسنل خود نكرده‌اند ولي اين بحران تاثير خود را بر روي شركت‌هاي نفتي به گونه‌اي ديگر به جا گذاشته است.  بحران مالي و كاهش قيمت نفت هر چند در ابتدا تاثيرات خود را بر روي بازار جهاني انرژي از طريق به تعويق افتادن اجراي برخي از پروژه‌ها يا لغو شدن آنها نشان داد ولي تداوم اين بحران منجر به كاهش سرمايه‌گذاري بر روي آموزش پرسنل و هزينه‌هاي تحقيقاتي در تعدادي از شركت‌هاي نفتي شده است.در همين خصوص نشريه Offshore Engineer در گزارشي به نقل از "ديك اولور" معاون سابق مدير عامل شركت نفتي BP مي‌نويسد: «موتور رشد و محرك بازار جهاني انرژي نه ميزان تقاضا بلكه ذخاير است. اين به آن معناست كه ما براي دستيابي به ذخاير جديد كه دستيابي به آنها سخت‌تر و پيچيده‌تر شده است همچنان به آموزش استعدادها و سرمايه‌گذاري بر روي تكنولوژي‌هاي جديد نيازمنديم».

اولور كه در كنفرانس getenergy كه در لندن برگزار شده بود صحبت مي‌كرد با اشاره به ضرورت مد نظر قراردادن تجربيات گذشته افزود: «صنعت نفت نبايد اشتباهات گذشته را مجددا تكرار نمايد و به دليل چالش‌ها و نوسانات قيمت‌ها سرمايه‌گذاري بر روي آموزش پرسنل و تحقيقات علمي را كاهش دهد چون چنين اقداماتي تاثيرات ميان مدت و بعضا طولاني مدتي خواهد داشت». اولور كه در حال حاضر مديرعامل شركت BAE Systems مي‌باشد (اين شركت در زمينه ساخت سيستم‌هاي تسليحاتي، امنيتي و فضايي فعاليت مي‌كند) همچنين افزود: «هر چند ممكن است ما در آينده نيز با بحران‌هاي اقتصادي ديگري مواجه شويم ولي بدون هيچ ترديدي مي‌توان گفت كه تقاضا براي انرژي طي سال‌هاي آتي افزايش خواهد يافت. هيدروكربن‌ها تا سال 2030 و حتي بعد از آن همچنان بر بازار جهاني انرژي سلطه خواهند داشت؛ هر چند تغييرات آب و هوايي باعث شده سرمايه‌گذاري بر روي توسعه تكنولوژي‌هاي پاكيزه‌تر و با بهره‌وري بيشتر افزايش يابد ولي سرمايه‌ گذاري بر روي استعدادهاي انساني كه چنين توسعه‌اي را امكان پذير مي‌سازند نبايد متوقف شود».

اولور در توضيح بيشتر اظهارات خود تصريح كرد: «تربيت پيوسته و منظم نيروي كار ماهر و شايسته براي سلامتي هر صنعتي ضروري است. بسياري از چالش‌هايي كه صنعت نفت در روزهاي اوليه توسعه ميادين درياي شمال بر آنها غلبه كرد ناشي از نوآوري‌هاي تكنسين‌ها، مهندسان و مديران آموزش ديده بود. از آنجايي كه بازار جهاني انرژي براي پاسخ‌گويي به تقاضا با مشكلات بيشتري مواجه خواهد بود ما بايد از هم اكنون براي تربيت نسل جديدي از نيروهاي ماهر و آموزش ديده اقدام نمائيم تا آنها جايگزين نسل‌هاي قبلي در حال بازنشستگي شوند»


  کد خبر : 45
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :